Faillissement Vlaamse Energieleverancier

Op maandag 6 december 2021 heeft de Vlaamse Energieleverancier het faillissement aangevraagd.

Klant? Wat doen?

Indien je klant was zet je best zo snel mogelijk je domiciliëring (of voorziene voorschotten) stop en noteer je de meterstand op vandaag (neem er ook een foto van).

Noodleverancier

Je hoeft je geen zorgen te maken, je zal niet zomer zonder gas of elektriciteit vallen. Netbeheerder Fluvius treedt de komende 60 dagen op als noodleverancier. Die tussenperiode geeft je voldoende tijd om over te schakelen naar een andere leverancier (aangewezen om dit binnen de 30 dagen te doen).

Het noodtarief van Fluvius is zeker niet voordelig. Daarom doe je de overstap naar een andere leverancier best zo snel mogelijk. Vraag bij de leverancier dat je vanaf de dag van het faillissement (6/12/2021) of op de dag van het contract klant wenst te worden. Zo betaal je onmiddellijk de prijs van je nieuwe leverancier.

Veelgestelde vragen

Hier vind je een antwoord op de meest gestelde vragen: https://www.vreg.be/nl/faillissement-vlaamse-energieleverancier

Op zoek naar een nieuwe leverancier

Je kan via de V-test van VREG ( https://www.vtest.be/ ) ook op zoek gaan naar het voordeligste tarief bij een nieuwe energiecontract.

De groepsaankoop voor gas en elektriciteit van de provincie West-Vlaanderen is eveneens een optie. Voor meer info kan je de Woonwinkel regio Tielt contacteren op 051 42 81 87 of woonwinkel@tielt.be.

Gepubliceerd opdonderdag 9 dec 2021 om 13:18