Dienstverlening Lokaal Bestuur

Langskomen gebeurt bij voorkeur op afspraak. Alle diensten blijven telefonisch en via mail bereikbaar.

Hoe kunnen we u veilig en vlot helpen?

  • Stel uw vraag bij voorkeur digitaal (via mail of het e-loket op www.ruiselede.be/e-loket) of via telefoon (www.ruiselede.be/contact)
  • Is uw vraag complexer, kunnen we u niet via mail/telefoon helpen en wil u ons graag persoonlijk spreken:
    • Maak een afspraak via mail, telefoon of www.ruiselede.be/maak-een-afspraak.
    • Het maken van een afspraak is belangrijk zodat u zeker bent dat een medewerker en een veilige gespreksruimte beschikbaar is.
    • Kom zo weinig mogelijk langs zonder afspraak.
  • Hoe verloopt een bezoek aan het gemeentehuis/Sociaal Huis:
    • Kom het gemeentehuis/Sociaal Huis binnen:
      • Breng zelf een mondmasker mee en zet dit op wanneer u het gemeentehuis/Sociaal Huis binnenkomt en u merkt dat de situatie het dragen van een masker vereist (vb. drukte)
      • Kom bij voorkeur alleen.
      • Breng een eigen balpen mee.
      • Hou steeds voldoende afstand, raak geen deuren of deurklinken aan en leun niet op de burelen.
    • Ontsmet uw handen in de inkomhal.
    • Meld u aan:
      • Heeft u een afspraak? De onthaalmedewerker belt de collega in kwestie op en vraagt u in de wachtruimte te wachten. De collega komt u halen en begeleidt u naar een gespreksruimte.
      • Heeft u geen afspraak? De onthaalmedewerker belt de collega in kwestie op en gaat na of deze beschikbaar is om u verder te helpen.
        • Indien niet, raden we u aan om voor uw volgend bezoek een afspraak te maken.
        • Indien wel dan zal u misschien even moet wachten tot de collega u komt halen: blijf in de wachtruimte en hou voldoende afstand.
    • Wil u iets afgeven: doe dit bij de onthaalmedewerker
    • Wil u iets afhalen: spreek met de dienst in kwestie af om iets bij de onthaalmedewerker af te halen